Dzięki systemowi zarządzania pokojem hotelowym Interact Hospitality firmy Signify jesteśmy o krok bliżej inteligentnego hotelu przyszłości. System ten umożliwia dostosowanie oświetlenia, temperatury i składanie zamówień kierowanych do obsługi poprzez naciśnięcie jednego przycisku. Pozwala on również zorientować się personelowi, czy pokój jest zajęty, dostarczać przydatne informacje, a także szybciej reagować na prośby gości.

Dzięki temu optymalizuje on funkcjonowanie hotelu i oszczędza energię, a odwiedzającym umila pobyt. Lokalizacja pierwszej komercyjnej implementacji tego inteligentnego systemu to składający się z 1261 pokojów hotel Swissôtel The Stamford w Singapurze.
Interact Hospitality to również korzyść dla menadżerów hoteli. Dzięki integracji oświetlenia, czujników i systemów HVAC, system umożliwia zarządzanie całym obiektem przy pomocy jednego kontrolera. Otwarty interfejs programowania aplikacji (API) daje możliwość połączenia z różnymi systemami hotelowymi, dzięki czemu informacje mogą być przekazywane w czasie rzeczywistym do każdego – od działu pokojówek, aż po inżynierów systemu. Dzięki temu hotel działa bardziej wydajnie. Jedną z kluczowych korzyści operacyjnych Interact Hospitality jest oszczędność energii. W gorącym klimacie systemy HVAC często zużywają ponad połowę mocy wykorzystywanej przez cały hotel. Dzięki czujnikom obecności znajdującym się w pokojach i informacjom z systemów zarządzania obiektem, Interact Hospitality może automatycznie wyłączać systemy – w tym HVAC i oświetlenie – kiedy pokoje są puste. Pozwala to obniżyć rachunki za energię elektryczną, jednocześnie zapewniając pokoje zgodne z preferencjami gości. Intuicyjny system zarządzania pokojem wyświetla również informacje o stanie pokoju, dzięki czemu personel nie musi niepotrzebnie zakłócać spokoju gościom. Na przykład, jeśli status pokoju jest ustawiony na „nie przeszkadzać”, dostawa prania zostaje automatycznie wstrzymana, aby spełnić życzenia gości i zaoszczędzić czas personelowi. Usprawniona jest także płynność wszystkich procesów oraz obiegu informacji, co zwiększa zadowolenie pracowników.
Katya Herting, menadżer w Swissôtel The Stamford, powiedziała: „Zarządzamy naszym hotelem patrząc w przyszłość z myślą o kolejnych pokoleniach. Dlatego też stale szukamy sposobów usprawnienia zarządzania i zapewnienia naszym gościom lepszej jakości obsługi. Nowy system Interact Hospitality pozwala nam jeszcze bardziej podnieść poziomom usług i daje menadżerom całościowy wgląd w funkcjonowanie hotelu. Ta technologia pomaga nam wyeliminować niepotrzebną pracę i umożliwia pracownikom obsługę zgłoszeń gości w rekordowym czasie! System wzmacnia zaangażowanie naszej marki w rozwijanie innowacji, dzięki czemu zapewniamy wyjątkowe przeżycia naszym gościom i poprawiamy jakość ich życia, korzystając z bezproblemowej i intuicyjnej technologii. Poprzeczka w branży hotelarskiej została zdecydowanie podniesiona.”
Segers kontynuuje: „Ponadto goście hotelowi mogą teraz łatwo dostosowywać oświetlenie za dotknięciem przycisku na panelu sterowania, wybierając wstępnie zdefiniowane ustawienia, inne na przykład podczas czytania, pracy czy odpoczynku w swoim pokoju.”